fredag 6 januari 2012

LEVELDAG!

yaaay, nu är jag i level 60!


Nu kan jag bli en robot för ett tag :)
Den är i ministorlek! ^^

Idag träffade jag en ny kompis, Catii. Jag har varit med henne och sanson idag! 

Här beställer vi glass, haha. 

Recept på jordgubbsglass:

Ingredienser:

Såhär gör man:

Skölj jordgubbarna, och ta bort det som är kvar av stjälken.
Mixa de i en matberedare, men du kan också mosa med en gaffel.

Vispa ägg, 2 äggulor, flor- och vaniljsocker pösigt i en skål.
Vispa grädden till hårt skum.
Blanda jordgubbsmos, äggsmet och vispgrädde.
Häll i en form, täck och frys minst 6 timmar.
Rör i glassen några gånger under infrysningen för att förhindra isig glass.

Låt glassen stå ca 20 min i rumstemperatur innan servering. Garnera med citronmeliss- eller myntblad.
Mosa 1/2 liter jordgubbar. Mjukrör 2 liter vaniljglass, gärna med elvisp, och blanda med de mosade jordgubbarna. Frys glassen till serveringen. Garnera med färska jordgubbar och maränger.
Tjipp,Tjopp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar