tisdag 11 januari 2011

Del2 av berättelsen

Sakta flöt isflaket iväg i havet medan Anna övertygade BlackWhite om att detta skulle gå bra.
- Jag är faktsikt hungrig, sa Anna. Jag åt ingen frukost...
- Jag ska se om jag har något i min väska sa BlackWhite. Efter att hon rotat i ungefär fem minuter fick hon fram en klubba och lite annat godis.
- Räcker det här? sa BlackWhte och visade det hon hittat.
- Vi får väl dela på det så gott det går, sa Anna.

Efter allt godis var de fortfarande inte mätta. Men det värsta var inte hungern, det var kölden. Det var så kallt att båda pandor stod och hackade tänder. De skakade och klagade. Men på några minuter förändrades vädret. Det var ett mirakel. de började se land. Det fanns palmer och... En strand!! Det värsta var bara att isflaket började att smälta! Till slut fanns det inget isflak kvar och BlackWhite som frysit mest orkade knappt simma. Anna kämpade hårt, hon var lite äldre än BlackWhite och dessutom (som sagt) riktigt stark! Blackwhite ropade efter Anna som hade kommit en lång bit längre in mot land.
- Vänta!! ropade Blackwhite, och direkt efter slutade hon simma.
-Black! ropade Anna och dök ner under vattnet. Hon simmade jätesnabbt fram till BlackWhite. anna hjälpte BlackWhite upp till ytan. Nu var även Anna jättetrött. Hur skulle de orka in till land?

1 kommentar: