onsdag 26 januari 2011

Heej!

Gissa hur jag vaknade imorse?  Min lilla wooby väckte mig! Han kom och hoppade på min mage! Han var så söt, och han ville på promenad! ag bestämde mig för att ta med honom till Yeti. Ni bet väl var han bor? Oj! Inte? Uppe i bergen såklart! :) Vissa av er kanske hade hört talas om en Yeti innan? Det är som ett slags snömonster. Vissa säger att han är farlig och sånt. Och tror på att de finns på riktigt. I panfu finns iallafall en Yeti och han är inte farlig! Jag kan visa var han bor. Han bor inte uppe på vulkanen just nu, det är ju så mycket pandor som besöker den. Men han bor nedanför. någonstans här:

Där nere i dalen eller runt där. Det ser ut att vara jättelångt. Men det är bara att ta sin lilla fallskärm och ge sig ut! ;)

Men Yeti var inte hemma! Han var säkert och letade efter mat någonstans! Han är nästan alltid hungrig :D Så jag och min wooby gick till staden. Den sköna morgonsolwen sken starkt. Men vet du vad? När jag skulle köpe en pannkaka, så var ståndet borta! Och han som sålde pannkakorna också! Bara borta! Kolla här:

Så jag bestämde mig för att följa ett par spår som min wooby nosade upp.  Spåren ledde till idrottsplatsen! där var alla pannkakor och den där pannkakskocken! ;) Någon hade flyttat på honom när han sov. Han ville att jag skulle hjälpa honom och komma tillbaka imorgon. dEt ska jag naturligtvis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar