torsdag 28 oktober 2010

Berättelsen!

För att få nyhetsbrev från min blogg och vara med i bloggklubben skriver du ditt pandanamn och skickar till den här adressen: panfu-blogg@hotmail.se Du får Presenter till din blogg eller dator!

Det två tjuvarna på pompmos såg väldigt häpna ut.
- Vad gör ni här? ropade dykaren.
- Vi spionerar, sajag och skrattade hånfullt.
- Säg inget till någon, sa tjuven.
- BABBOM, öppna påsen! ropade prinsessan och svingade med sitt trollspö. Ur thuvens påse föll massor av pompoms ut. De sprang förskräckte fram till mig.
Dykaren och tjuven kollade ledsamt på varandra.

Till slut hade de två bovarna berättat hela historien för mig och prinsessan, en i taget. Så här var det:
Det var tjuvens laboratorium som ledde till snöberget. tjuven var så ensam att han ville ha lite sällkap så han bad dykaren att leta upp några åt honom. När han fått alla pompoms han ville ha var han jätteglad. Men pompomsen tyckte inte om att vara instängda i laboratoriumet så de blev arga och aggresiva. Då gjorde tjuven ett experiment! Han gjorde en boll som han satte in pompmosen i . Resten la han i en påse. Dessutom hade han ett får som han var elak mot. När han inte var hemma hade pompomsen tydligt rullat ur med bollen i snön, det var ju där jag hittade de. Dykaren skulle fånga massor av fiskar som han skulle ge till tjuven, för tjuven hade tyckt att det var kul att plåga djur.

Sedan ringde jag til polisen som kom och tog fast de två kompanjonerna. Hoppas det blir frid och fröjd nu!

Slut!

Tjipp Tjopp!
Have a good time in panfu!

3 kommentarer:

  1. Heej blackwhite!
    Du har en veldigt cool blogg!
    Hoppas du mår bra så vi ses!
    //Anna10

    SvaraRadera
  2. Hej bw! Jag har en bloggstaffet på min blogg om du vill vara med. Senast den 10 november. Vi ses i panfu \\Gadinen

    SvaraRadera
  3. ääääm nt meningen att det blev anonym men det gick inte att ta bort

    SvaraRadera