söndag 3 oktober 2010

Ny berättelse!

Jag har tänkt göra en berättelse! Här kommer den!

Mysteriet på slottet! 

Black var ute och gick. Hennes bästa vän Blose var också med.Hon tänkte besöka slottet. Hennes punkiga tofsar svängde i takt med vinden.
Hennes speciella wooby var med. Han följde med vart hon än gick! Den stora slottsporten öppnades och Black gick in i slottet. när hon kom in på slottsgården hände något märkligt. Blose kände på dörrhandtaget till discot. Blose är en riktig festprisse! Dörren till discot var låst!
- Varför är dörren stängd? undrade Blose.
- jag vet inte! svarade Black. Min wooby känner lukten av något. Kolla han är ju helt vild!
- Jag har en ide! sa Blose. Vi går till Kamaria!

Uppe på slottsterassen var det lugnt och stilla. Godismaskinen stod som vanligt vid väggen.

- Jag måste ha godis! sa Black, som är en godisgris.
Hon lade i ALLA sina Pandamynt som hon hade sparat ihop.
Men maskinen funkade inte.
- nej! skrek Black! alla sparpengar! de är borta, till ingen nytta...
Nu går jag till Kamaria! sa hon argt.
- Det är ju det jag sagt HELA tiden! sa Blose.
- Jajaa, suckade Black.
-Hej sa kamaria utan att kolla på de. Behöver ni hjålp?

fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar