söndag 24 oktober 2010

fortsättning på berättelsen!

För att få nyhetsbrev från min blogg och vara med i bloggklubben skriver du ditt pandanamn och skickar till den här adressen: panfu-blogg@hotmail.se
jag såg två små pompoms i en boll! Jag bestämde mig för att ta med bollen till någon som kunde hjälpa mig.
Jag och Johanna09 hade en liten klubb bakom vattenfallet när vi var små. Johanna sitter där fortfarande ibland. Men det bli mer sällan. Jag gick in bakom vattenfallet. Det första jag ser är en tjuv. Jag gömmer mig bakom en sten. Tjuven har någonting i en påse. Bredvid honom står en dykare. Och ett får!



Vad konstigt... tänkte jag. Tjuven hade smink och rosa örhängen! Vem var det som brukade ha det? Jo, panfus prinsessa! Är panfus prinsessa en tjuv? tänkte jag.
Jag beslöt mig för att smyga ut ur grottan bakom vattenfallet och gå till slottet.
Inne i slottet var det fint städat och svalt, som vanligt. Jag såg prinsessan direkt jag kom in genom dörren till balsalen. Det kunde inte vara hon, eftersom att hon inte kunde ha bytt om från tjuv till prinsessa så snabbt. Jag vet att det tar lång tid för en prinsessa att ta på sig. med alla detaljer och så!

-Hej! sa prinsessan.
- Hej, svarade jag. Kan du hjälpa mig?
- Javisst, vad har hänt? Sedan såg hon bollen.
- Oj, då! jag ska hjälpa dig direkt! sa hon.

Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar