måndag 4 oktober 2010

Del2 av berättelsen

Jag har gjort om berättelsen 4 gån ger nu! bara för att min syrra stänger av datorn hela tiden!
Så jag kommer slarva lite sorry. :(

-Ja, vi behöver hjälp, svarade Black på Kamarias fråga.
- jag såg allt genom min kristallkula, sa Kamaria. Men jag vet inte vad som döljer sig bakom dörren! Det är något som blockerar min kraft!
-Vi kollar i någon av dina böcker efter någon ledtråd, sa Blose.

pandorna satt tysta en lång stund och läste ända till Black skrattade:
- Lyssna på den här dikten:
En häst kan inte vinna en kamp emot två hästar, en präst kan inte tala högre än två prästar.
- Den har jag gjort själv, sa Kamaria. jag menar att något som är litet inte kan vinna över något mäktigare. Om inte det lilla är otroligt litet. Som en mus till exempel. En mus har lätt att smita från sin motståndare.
- Tänk om det är någon starkare än din magi som blockerar dig från att se vad som försigår i discot, sa Black.
- Isåfall är det häxmagi, sa Kamaria. Det är inte bra. Häxmagi är dejn ända magin som är starkare än min. Häxorna brukar vara i grottan. Vi är tvugna att gå dit.

Stegen ekade i den kalla stentrappan. Blose och Black darrade av rädsla. De tre pandorna gick in i labbet. Dr stod faktiskt en häxa vid ett bord.
- jaså, vad trevligt med besök! skrockade den gamla damen. Ni kom perfekt till middagen.
 
Black hann precis se häxans trollspö innan häxan stoppade ner det i sin ficka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar